thuisknop

Meike's website

Laat ik maar gelijk beginnen met de waarheid, op dit moment gaat het niet zo lekker met mij.. Ik heb het gevoel dat me leven me voorbij gaat en dat het heel hard werken is om weer een beetje grip er op te krijgen. Dat is ook waarom ik op dit achterlijke uur al helemaal aangekleed op mijn laptop zit te typen. Een uitdaging voor mezelf om ritme weer te krijgen en elke dag in dezelfde sleur te komen :P. Nee grapje... Ik ben bezig om actief mijn leven te veranderen en daarbij niet ongelukkig te worden.

Klinkt als een onmogelijke opgave.. I know.. Maar je moet ergens beginnen... Ik ben er nog steeds niet over uit hoeveel van mijn privacy delen handig is, maar aangezien eigenlijk niemand weet van deze blog en je er niet bij toeval op komt, lijkt het me redelijk veilig. Het probleem met je eigen leven delen is eigenlijk dat je dat niet kan zonder ook het leven van iemand anders te delen.. En daar heb ik eigenlijk nog helemaal geen toestemming om gevraagd. Dus wellicht moet ik daar even op wachten (En kan ik nog lekker mezelf verschuilen achter de hoge muren). Als ik het verder niet ga hebben over mijn eigen leven, zal ik een paar andere onderwerpen aan snijden voor mij eerste blog :).

Ten eerste ben ik benieuwd of deze vorm van schrijven me echt verder gaat helpen.. Ik schrijf niet vanuit mezelf, maar met het idee dat iemand dit kan lezen en misschien beperkt dat me wel. Mogelijk durf ik daardoor niet alles te delen en hou ik een filter voor mijn output, waardoor het naar mijn idee "niet te erg" is en nog soort van aangenaam is om te lezen. Aan de andere kant ik heb ook geen zin om alleen maar in mijn zelfmedelijden te verzwelgen

Ten tweede heb ik de afgelopen week veel geleerd over het leven met de podcast "DAMN, HONEY". Dit ik een kleine shout out om te laten zien dat deze podcast met al zijn te gekke afleveringen super waardeer en me aan het denken zet! In aflevering 49 - Over duurzaamheid, rukkers, aan de telefoon en bodylotion. Met Marieke Eyskoot - wordt er gepraat over duurzaamheid! Zoek de podact op en Marieke Eyskoot! Koop boeken (liefst tweedehand of als E-book) en verdiep je in deze onderwerpen! Ik moet zeggen dat ik echt een beetje glunderde en enorm veel energie kreeg om de wereld een beetje beter maken via een feministische podcast! Echt super fijn om te luisteren! Terwijl ik dit opschrijf besef ik me dat mensen dit niet van mij weten en een heel ander beeld van me hebben, dit laat me een beetje als een 'imposter' voelen.. Dit komt denk ik dat ik de afgelopen jaren veel ben veranderd en dat ik stiekem altijd probeer om eem image te creeƫren van mezelf die iedereen leuk vind en me niet als lastig weergeeft..

oeh... Het is lastig om niet over jezelf te schrijven.. haha.. Ik merk dat er nog een paar dingen dwars zitten die er even uit moeten.. Ik weet niet zo goed wat ik wil in het leven, ik heb niet zoveel passie of doorzettingsvermogen om dingen voor elkaar te krijgen in mijn leven.. Ik denk dat angst voor het leven en de wereld een grote invloed op me hebben. Ook ben ik altijd aan het verbergen achter omstandigheden en vind ik verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen sitautie erg moeilijk... Mijn grootste frustatie is dat ik niet verander, ondanks dat ik dingen wel inzie. Vaak omdat veranderingen heel veel werk kosten... Heel eng is of het lukt en veranderingen je ook echt kan anders kan maken. Ik heb het gevoel dat ik nooit 100% achter iets kan staan omdat ik het gevoel dat je over iets kan twijfelen en tegenpunten of nadelen van kan van vinden. Dat hoort misschien bij het leven I guess.. Oeps ik voel dat ik veelste warrig en negatief aan het denken ben.

Om mijn eerste blog nog op een positieve noot te eindigen, zeg ik de wereld is ook een hele mooie plek! Kijk maar de serie "Our planet". Er zijn zoveel goede intenties en plekken waar de planeet en mensen zo mooi en goed zijn! Geniet van je leven op de manier die jij wilt! Help mee om de wereld mooier te maken door andere, jezelf en de aarde te helpen !!