thuisknop

Ode aan mijn beste ex-vrienden

Dit is een ode voor twee hele belangrijke mensen die geweldig, lief, leuk, mooi en bijzonder zijn en waarvan ik de eer heb gehad om ze mogen te leren kennen. Onze vriendschap is op een pijnlijke manier ten einde gekomen, ik heb dingen gedaan en gezegd die enorm kwetsend waren uit boosheid, frustratie, onbegrip en vooral doordat ik mezelf in de weg zat. Dingen waar ik ontzettend veel spijt van heb. Nu het ten einde is gekomen wil ik ook mijn gevoelens een plekje geven. Ik weet niet waaraan ik jullie ooit aan had verdiend.

Een tijdje geleden is onze vriendschap tot een einde gekomen
jullie waren en zijn de beste vrienden die ik ooit heb mogen leren kennen
met elke dag die verstrijkt hoop ik stiekem dat het ooit weer goed zal komen
maar dat ik diegene was die onze band verbrak kan ik niet ontkennen
geloof me als ik zeg dat jullie veel meer dan mij verdienden
mijn liefde voor jullie zal niet zomaar weggaan
jullie zijn en waren mijn beste vrienden
ik heb het verpest en alles is misgegaan
-
als ik jullie ooit weer in de toekomst zal treffen
dan zal ik jullie koesteren, waarderen en nooit meer zomaar laten verdwijnen
wat voor impact jullie op me hebben zal ik me beter beseffen
mensen zoals jullie zijn zeer zeldzaam als rode robijnen
-
De waarheid is dat ik heel veel van jullie hou
De waarheid is dat ik de intense relatie niet aankon
De waarheid is dat jullie eigenlijk geweldig zijn
De waarheid is dat jullie een van de weinige waren die echt om mij gaven
De waarheid is dat ik niet geforceerd kon groeien of kon veranderen voor jullie twee
De waarheid is dat ik jullie beschadigden met mezelf te zijn
De waarheid is dat mijn problemen tussen ons in stonden
De waarheid is dat jullie me alles hebben gegeven en zoveel meer
De waarheid is dat functioneren in het leven zonder jullie bijna onmogelijk is
De waarhied is dat ik nooit het gevoel had dat ik jullie verdienden
De waarheid is dat ik dacht dat ik minder waard was dan jullie
De waarheis is dat ik me niet goed genoeg voelde voor jullie
De waarheid is dat ik dacht dat ik soms niks voor jullie betekende
De waarheid is dat ik niet in kon zien wat jullie voor me deden of wat ik voor jullie betekende
De waarheid is dat ik nu eindelijk rust heb gevonden nu we geen ruzie hebben
De waarheid is dat ik me sinds een lange tijd niet meer schuldig voel nu ik jullie heb kunnen beschermen
De waarheid is dat ik me niet meer rot wilde voelen
De waarheid is dat jullie een van meest open mensen zijn die ik heb ontmoet
De waarheid is dat ik me soms voelde opgesloten
De waarheid is dat jullie me geweldige ervaringen hebben gegeven
De waarheid is dat ik geen idee meer heb hoe ik met jullie om moet gaan
De waarheid is dat jullie ongelooflijk wijs & mooi zijn en alles in mij konden zien
De waarheis is dat afstand nemen een van de moeilijkste dingen is dat ik ooit heb moeten doen
De waarheid is dat ik vroeger volledig mezelf kon zijn bij jullie
De waarheid is dat jullie veel beter af zijn zonder mij
De waarheid is dat ik vaak niet kon zeggen hoe ik me voelde al zagen jullie het wel
De waarheid is dat ik het niet goed kan maken
De waarheid is dat door contact te verbreken jullie en mezelf beschermden
De waarheid is dat ik mezelf haat en mezelf saboteer en jullie mezelf niet gun
De waarheid is dat ik zoveel werk in onze band niet kon en wilde steken
De waarheid is dat ik niet kan voldoen aan alle verwachtingen
De waarheid is dat ik harstikke bang was voor onze band
De waarheid is dat ik het ook allemaal niet weet en maar wat aankloot
De waarheid is dat jullie niet durf te bedanken voor de geweldige verjaardagscadeautjes
De waarheid is dat ik ontzettend tegenstrijdig ben en niet weet wat ik wil doen met mijn leven en met jullie
De waarheid is dat ik geen plek meer voor jullie had
De waarheid is dat ik op een gegeven moment niet meer wist hoe ik me moest gedragen tegenover jullie
De waarheid is dat dankzij mijn eigen issues niet kon inzien hoe speciaal jullie zijn en hoe zeldzaam onze band was
De waarheid is dat ik jullie niet genoeg waardeerden
De waarheid is dat ik het gevoel heb dat ik iets mis zonder jullie
De waarheid is dat wanneer alles zo hopeloos voor me was dat ik geen liefde aan jullie kon geven of kon ontvangen
De waarheid is dat het pijn doet om te zien dat we zonder elkaar kunnen leven
De waarheid is dat ik langzaam verdwijn uit jullie leven en dat er straks beetje bij beetje geen plek meer voor mij over is
De waarheid is dat mijn leven werd verrijkt door jullie aanwezigheid
De waarheid is dat ik niet weet hoe ik jullie ooit kan bedanken dat jullie mijn vrienden waren
De waarheid is dat jullie zoveel invloed op mij hadden
De waarheid is dat jullie zoveel impact hebben achtergelaten en zoveel kennis hebben gegeven
De waarheid is dat we uit elkaar gegroeid zijn
De waarheid is dat wij op een gegeven moment niet meer werkten
De waarheid is dat ik nooit over jullie heen zal komen
De waarheid is dat ik nooit over jullie heen wil komen, ik wil dit niet verwerken, acher me laten of afsluiten..
Alle goede, slechte, gelukkige, trieste, heftige, saaie, gezellige momenten kan ik niet uit mijn herinneringen verwijderen en dat is okay
-

want jullie vergeten zal ik nooit